Strona internetowa dla firmy transportowej
schemat 3 kroków do zwiększanie liczby klientów w firmie transportowej
Tworząc strony internetowe dla firm transportowych zauważam pewne schematy, które decydują o tym czy klient zdecyduję się na współpracę z daną firmą czy jednak poszuka innej firmy transportowej.
W tym artykule prezentuje gotowe rozwiązania, które przyczyniły się do zwiększenie liczby klientów w każdej firmie transportowej z którą współpracowaliśmy przy tworzeniu nowej strony.

Krok nr 1 – Czy wasza firma jeszcze w ogóle istnieje?
Jeśli fundament jest słaby to wszelkie inne działania nie będą miały większego sensu. Żadna z metod, które prezentujemy dalej nie zadziała, jeśli strona internetowa ma już swoje lata i wygląda jakby firma już dawno się zamknęła, a strona istnieję, bo ktoś zapomniał jej wyłączyć.
Czy wasza firma jeszcze w ogóle istnieje? – Takie pytanie z pewnością pojawi się w głowie klienta, jeśli strona internetowa ma więcej jak 4-5 lat. Jeśli dołożymy do tego problemy z wyświetlaniem się poszczególnych elementów, brak certyfikatu SSL, najnowsze wpisy na blogu z 2018 roku, to nie ważne jak świetną ofertę pokażemy, będzie ona odbierana z dużą dozą nieufności.
Wystarczy postawić się na miejscu klienta, aby zrozumieć jak ważna jest aktualna i profesjonalna strona internetowa. Nikt nie przekaże swojego ładunku i pieniędzy nowo poznanej firmie, której wizerunek nie tylko nie budzi zaufania, ale wręcz budzi poważne wątpliwości.
Klient nie będzie zadawał sobie trudu, żeby dowiedzieć się czegoś o firmie z Facebooka, zadzwonić i spytać czy firma dalej nie działa. Osoba szukająca firmy do transportu, wpisuję odpowiednią frazę w Google, klika w kilka pierwszych firm. Jeżeli po wejściu na stronę coś mu nie pasuję, wyłącza daną zakładkę i po prostu przegląda pozostałe 10 innych stron.

Pierwsze wrażenie jest fundamentem do dalszych działań. Możemy mieć najlepsze teksty, ofertę i zdjęcia, ale co z tego, jeśli po 5 sekundach osoba wychodzi ze strony i nigdy się z tymi elementami nie zapozna, ponieważ już na wejściu strona wygląda na mocno przestarzałą i zniechęca klienta.
Jest wiele innych firm, których wizerunek przemówił do tego potencjalnego klienta i to te firmy dostaną szansę, aby zaprezentować swoją firmę oraz ofertę. Pierwsze co należy więc zrobić to dołączyć do grona firm, które dostaną taką szansę, aby się zaprezentować. W tym pomoże nam świetne pierwsze wrażenie.
Krok 2 – Nie znam waszej firmy, to chyba logiczne, że chciałbym zobaczyć z kim będę robić biznes. Dlaczego więc się przede mną ukrywacie?
Wiesz jak szybko podnieść liczbę zapytań o min. 20%?
Wystarczy dodać na stronę kilka prawdziwych zdjęć firmy i osób, które za nią stoją.
- To nasze wewnętrzne badania, ale przez ostatnie 5 lat działalności w branży tworzenia stron internetowych i marketingu, widzimy, że ten prosty zabieg zawsze działa.
- Również według badań mapy ciepła, które stosujemy na tworzonych przez nas stronach, zdjęcia zespołu czy pojedynczych osób stojących za firmą – są miejscami, gdzie zatrzymuję się większość odwiedzających.

Dlaczego to działa?
1. Widać, że po drugiej stronie rzeczywiście ktoś pracuję, a firma nie jest wydmuszką. To buduje zaufanie.
Uniwersalne opisy, zdjęcia z banku zdjęć, jeszcze dodajmy do tego brak adresu firmy i możemy się pożegnać z myślą, że ktoś zdecyduję się na współpracę. Tymczasem bardzo często tak wygląda wiele stron firm transportowych.
Jeśli nasza strona ma nowoczesną szatę graficzną to dostajemy szansę, aby zaprezentować swoją ofertę, ale to nie oznacza jeszcze podpisanej umowy.
Musimy teraz odhaczyć w głowie klienta kilka ważnych punktów związanych z jego potencjalnymi obiekcjami.
Jedną z takich obiekcji jest myśl, że „ja nie znam tej firmy”. Świetnym sposobem, aby nieco przybliżyć się do klienta i zdobyć jego zaufanie jest… okazać zaufanie jemu. Pokazując zdjęcia zespołu, poszczególnych osób jak i samej firmy. W pewien sposób otwieramy się przed klientem. Pokazujemy mu „tacy jesteśmy, nic nie ukrywamy”.
Jak to się mówi, papier, nawet ten wirtualny, przyjmie wszystko. Możemy opisać firmę w samych super zaletach. Tymczasem zdjęcia to coś co czarno na białym pokazuję, jak jest. Jednym spojrzenie klient jest w stanie rozszyfrować, jak wygląda firma od środka.
Czy opłaca się, wobec tego pokazywać swoją firmę na zdjęciach, jeśli nie mamy super biura, a nasz zespół liczy 3 osoby?
Tak! Ponieważ tu nie chodzi o to, aby się chwalić wielkością firmy, tylko o to, aby pokazać ludzką twarz naszego biznesu. To, że stoją za nim konkretne osoby i swoim wizerunkiem poświadczają, że jest to biznes wiarygodny i warty zaufania.
2. Wyróżnia to firmę na tle konkurencji
Większość firm na swoich stronach będzie miała podobne opisy oferty, zakresu działalności itp. Każda świadczy podobne usługi, być może za podobną cenę. Treści na stronach firm transportowych to niestety często teksty typu „kopiuj, trochę pozmieniaj, wklej na naszą stronę”.
Tak więc o ile opisy na stornach firm transportowych mogą być niemal identyczne, o tyle prawdziwych zdjęć firmowych nie da się podrobić. Nikt nie może mieć takich samych zdjęć firmowych co ty.
Nie możliwe jest przecież, aby ktoś bez konsekwencji wrzucił na swoją stronę zdjęcia Twojego zespołu. Dzięki temu okazuję się, ze zdjęcia mogą być więc wartością wyróżniająca firmy i tworzyć przewagę konkurencyjną! Dlatego tym bardziej warto to wykorzystać.

Krok 3 – Wszystko jest w porządku, tylko czym w zasadzie różnicie się od setki innych firm?
Dobre pierwsze wrażenie, odpowiednie zdjęcia na stronie. Jesteśmy już coraz dalej. Jeśli chcemy zwiększyć szansę na to, że osoba szukająca firmy transportowej wybierz nas, a nie kogoś innego, musimy zrobić kolejny krok.
Jak wspomnieliśmy w poprzednim punkcie, dodanie firmowych zdjęć na stronę, w jednej chwili potrafi wyróżnić nas na tle innych firm. Warto więc przyjrzeć się kwestii wartości wyróżniających bliżej.
Tym bardziej, że wiele firm transportowych wygląda na pierwszy rzut oka bardzo podobnie. Często nawet same logo jest podobne do setek innych firm. Bycie takim samym jak inni sprawia, że pozyskanie nowego klienta będzie dla nas trudne. Jego odczucia są taki „Nie ma różnicy czy wybiorę tą firmę czy inną. Niczym się nie różnią. Zagrajmy więc w grę wyślę zapytania do wszystkich i kto da większy rabat.”
Sprawmy więc, żeby ta osoba zobaczyła, że jednak jest różnica „Czy ta firma czy inna”.

Jest to ważne nie tylko dla nas, ale również dla naszego potencjalnego klienta. Dzięki temu zdejmujemy z jego głowy poważny problem decyzyjny.
- Klient szukając odpowiedniej firmy sam nie wie którą wybrać, ponieważ z tego co widzi te firmy niczym się od siebie nie różnią.
- Wyróżniając się na rynku pomagamy klientowi podjąć decyzję, ponieważ decyduję się na współpracę z nami, widzi dokładnie, dlaczego nasza firma jest lepsza od pozostałych i dlaczego ten wybór jest najlepszy.
Dzięki temu jego odczucia związane z naszą firmą są znacznie bardziej pozytywne. Na innych stronach musiał myśleć, analizować, porównywać detale, a i tak nie wie kogo wybrać. My natomiast podajemy mu wszystko na tacy, mówiąc naszą marką wprost, dlaczego jesteśmy inni i dlaczego akurat my jesteśmy dobrym wyborem.
Jak więc się wyróżnić?
Musimy zacząć od fundamentów. Nie szukać na siłę sloganów, które pokażą naszą wyjątkowość, tylko poszukać tego czym firma już teraz rzeczywiście się wyróżnia od innych i odpowiednio to zaprezentować.
Bardzo często firmy nie zdaję sobie sprawy w czym są bardziej wyjątkowe od konkurencji, ponieważ przebywają w swoim ekosystemie na co dzień i wszystko dla nich jest… normalne.
Tymczasem, gdy spojrzymy na firmę z boku, okazuję się, że mamy znacznie lepszą obsługę klienta i poukładane procesy niż nasza konkurencja. Wtedy warto położyć nacisk na prezentację opinii o firmie i budować wizerunek firmy transportowej, która świetnie rozumie potrzeby klienta.
Przedstawię Ci Case Study, które pomoże lepiej zrozumieć jak to ugryźć:

Szukając koncepcji i wartości wyróżniających dla naszego klienta, firmy WR Transport, podczas jednej z rozmów okazało się, że flota firma w dużej mierze opiera się na pojazdach zasilanych bardziej przyjaznym planecie gazem CNG. To było to! Znaleźliśmy jakiś punkt wyjścia.
Zaproponowaliśmy koncepcję stworzenia strony i całego wizerunku firmy wokół jej ekologicznego podejścia do tematu transportu, co bardzo spodobało się właścicielom firmy. Wcześniej było to dla nich coś normalnego, że dbają o sprawy związane z ekologią, a teraz okazało się, że można to dodatkowo wykorzystać do budowania wizerunku firmy innej niż wszystkie.
Punktem wyjścia stało się hasło:
Logistyka Twojej firmy od teraz może być ekologiczna. Zadbaj razem z nami o planetę.
Wokół tego zaczęliśmy budować cały wizerunek firmy. Firmowe zdjęcia wykonywane były w otoczeniu natury, elementy na stronie przypominały na każdym kroku o dodatkowych korzyściach związanych ze współpracą.
Przede wszystkim jednak tworzone teksty na stronę kładły duży nacisk na korzyści nie tylko dla planety, ale również na pokazanie co bezpośrednio zyskuje na tym klient.
Oto fragment tekstu, który znalazł się na stronie:
Transport drogowy może być ekologiczny i ekonomiczny.
Jesteśmy tego najlepszym przykładem. Większość pojazdów w naszym taborze stanowią nowoczesne, niskoemisyjne ciągniki, napędzane gazem CNG. Dodatkowo kabina kierowcy zasilana jest prądem generowanym przez panele słoneczne. Tego typu rozwiązania nie tylko mają mniejszy wpływ na środowisko, ale są również bardziej oszczędne, a to pozwala nam oferować naszym klientom konkurencyjne ceny usług transportowych.
Komunikaty kierowane do klienta cały czas mówiły mu wprost: Współpracując z nami jako ze swoim przewoźnikiem, budujesz wizerunek firmy ekologicznej i odpowiedzialnej społecznie, a do tego przekłada się to niższą cenę przewozu jaką musiałbyś zapłacić gdzieś indziej.

Jak widzisz cały wizerunek firmy jest:
1. Spójny
Wszystko zostało zbudowane wokół ekologicznego wizerunku firmy. Tekst, zdjęcia, szata graficzna, nawet stopka maili z drobnym komunikatem „Dbaj o środowisko. Zastanów się 2 razy czy na pewno musisz wydrukować tego maila”.
2. Wyróżnia firmę
Na kilkanaście firmy, które klient przegląda, ta jedna zapadnie najmocniej w pamięć, ponieważ wszystkie mówią o tym samym i są takie same, a ta jedna jest inna.
3. Daje klientowi wiele dodatkowych korzyści, na które nie może liczyć gdzieś indziej.
Klient dzięki współpracy z tą, a nie inna firmą może pochwalić się choćby na swojej stronie, że dba o ekologie wybierając współprace z takim przewoźnikiem. Do tego pokazuję, że jest firmą odpowiedzialna społecznie.
Jest to tym bardziej kluczowa korzyść dla firm, które prowadzą świadomą komunikację o zrównoważonym rozwoju – gdyby wyszło, że firma mówiąc o ekologii miała na myśli segregowanie butelek, a w ogóle nie dba o to, jakie ilości CO2 mogłaby zaoszczędzić planecie podczas długich tras, z pewności mocno odbiło by się to na jej wizerunku.
Czy stanęliśmy na wysokości zadania?
Klient porównał, że nowa strona w porównaniu do starej to niebo i ziemia.
Jednak co ważne, nie chodziło tylko o wizerunek, ale o wzrost ilości zapytań. To z kolei przyczyniło się do dynamicznego rozwoju firmy i powiększenia floty o kilka nowych pojazdów.

Autor: Piotr Majda
Ekspert od budowania wizerunku marki w internecie. Projektami internetowymi zajmuję się od 2009 r. W samym 2022 r. współpracował z blisko 20 firmami o wielomilionowych przychodach, pomagając im z sukcesem wdrożyć najlepsze rozwiązania marketingowe.
Chciałbyś abyśmy pomogli Ci z Twoją stroną?
Zostaw adres swojej strony internetowej, a my sprawdzimy jak możemy Ci pomóc.
Uwaga! Dziękujemy za duże zainteresowanie. Czas oczekiwania na odpowiedź może wynieść 72h.