Zwiększ liczbę zapytań od klientów dwukrotnie, zmieniając jedynie te 5 rzeczy na stronie internetowej.

Każda osoba, która wejdzie na Twoją stronę pierwszy razy będzie podejrzliwa i nieufna. Nie zna Cię, nigdy o Tobie nie słyszała, być może ma zostawić tu swoje pieniądze. Musisz więc pokazać swojemu potencjalnemu klientowi, że może Ci ufać i współpraca z Tobą nie jest obarczona żadnym ryzykiem.
Poniżej znajdziesz 5 elementów, które jeśli wdrożysz na stronie, pomogą zbudować zaufanie do Twojej firmy, a tym samym, szansa na zapytanie od klienta znacząco wzrośnie.
1. Kluczowe pierwsze sekundy
Pierwsze wrażenie jest ważne. Jeśli Twoja strona wygląda profesjonalnie to wiele osób założy z góry, że ty również jesteś profesjonalistą.
Działa to też na odwrót. Osoba, która pierwszy raz wchodzi na Twoją stronę i od razu ma mieszane uczucia co do jej wyglądu, będzie podchodziła z większą czujnością do Twojej firmy.
Myślę, że zgodzisz się ze mną, że ciężko ufać firmie, której strona wygląda jakby była robiona w 5 minut na kolanie, a do tego przeglądarka pokazuję brak certyfikatu SSL i komunikat “Strona niebezpieczna”
Masz dosłownie kilka sekund, aby zbudować pożądany wizerunek, który ułatwi Ci nawiązanie współpracy. Na nic najlepsze teksty i zdjęcia jeśli użytkownik wyjdzie po 5 sekundach.
Dlatego strona główna, szczególnie elementy położone najwyżej, powinny robić efekt WOW, tak aby już na wejściu zbudować pozytywne odczucia względem Twojej firmy i zachęcić osobę do dalszego zapoznania się z firmą.
Zobacz poniżej przykład jednej ze stron, które poddaliśmy metamorfozie. Użyj suwaka, aby zobaczyć efekt przed i po. Wydaję się jakby były to dwie różne firmy. Jak myślisz, liczba klientów tej firmy zwiększyła się ;)?


2. Wiarygodność firmy w internecie
Wyobraź sobie, że przeglądasz stronę internetową obcej Ci firmy i nie widzisz tam jej danych. Nie ma adresu, telefonu, żadnego połączenia z social media. Z pewnością zapaliłaby Ci się lampka ostrzegawcza.
Dlatego zwróć uwagę czy na Twojej stronie są takie podstawowe rzeczy budujące zaufanie jak:
- Adres Twojej firmy. Jej telefon, NIP. Wskazówki dojazdu.
- Czy masz podpięte na stronie swoje profile w social mediach?
- Czy na stronie są prawdziwe zdjęcia i oryginalne treści?
Oprócz funkcji praktycznej związanej z możliwością nawiązania szybkiego kontaktu, jest to również funkcja wizerunkowa, mająca zbudować odpowiednie zaufanie do firmy.

3. Opinie klientów
Wystarczą już choćby 3 wiarygodne opinie na stronie aby znacząco podnieść zaufanie do Twojej firmy.
Wiarygodne opinie to takie, które zawierają nie tylko samą opinie, ale również imię i nazwisko osoby wystawiającej. Najlepiej jeśli opinia posiada również zdjęcie osoby, która ją wystawiła.
Świetnie sprawdzają się również opinie wideo. To wymaga trochę pracy, ale działa najlepiej ponieważ są najbardziej wiarygodne.
Poniżej możesz zobaczyć jak wyglądają opinie na naszej stronie. Pokazujemy tutaj nie tylko sam tekst opinii, ale również imię i nazwisko danej osoby oraz zdjęcie, ponieważ jest to element, który bardzo mocno podnosi wiarygodność opinii.

4. Znajdź coś wyjątkowego, co Cię uwiarygodni, a posypię się lawina klientów.
- Być może masz popularny profil w social media, który obserwuję np. 10 tys. osób?
- Albo współpracowałeś ze znanymi markami i możesz umieścic ich logo na swojej stronie?
- Może masz rozpoznawalnego klienta, który mógłby wystawić Ci opinie?
Tego typu elementy mogą być złotymi strzałami.
Potencjalny klient widząc, że z Twoich usług korzysta popularna osoba lub marka, założy, że skoro ktoś taki Cię sprawdził i jest zadowolony to znaczy, że jesteś godną zaufania firmą z którą bez przeszkód można współpracować.
Poniżej znajdziesz przykład takiego elementu wyróżniającego. Tworząc stronę dla jednego z naszych klientów, wiedzieliśmy, że często pojawia się w różnego rodzaju ogólnopolskich mediach. Rozpoznawalne loga, bardzo mocno zwiększają Trust Rank strony. Po stworzeniu nowej strony z użyciem między innymi tego elementu, sprzedaż wystrzeliła do góry w niesamowitym tempie.

5. Daj się przede wszystkim poznać
Osoba, która wchodzi na Twoją stronę, chcę wiedzieć z kim być może, będzie współpracować.
- Pokaż swoją firmę od kuchni. Osoby, które za nią stoją. Kilka zdjęć tego typu na stronie wystarczy, aby odwiedzająca Cię osoba spojrzała bardziej przychylnie na Twoją ofertę.
- Możesz stworzyć kilka filmów w którym przekażesz jakieś praktyczne wskazówki odnośnie Twojego produktu. Nie chodzi tylko o zawartość merytoryczną, ale o sam fakt, że ktoś Cię zobaczy. Firma nie będzie dzięki temu już taka obca.
Pomyśl jak jeszcze możesz się pokazać. Wszystko to, co pozwala Cię bliżej poznać, zwiększa prawdopodobieństwo, że klient zdecyduję się na skorzystanie właśnie z Twojej oferty.
Jednym z przykładów jak można pokazać swoją firmę od kuchni jest pokazanie jak wygląda praca w firmie. Na poniższym zdjęciu, pokazaliśmy jak wygląda tworzenie wersji responsywnej strony, dzięki czemu osoby, które nas obserwują mogły zajrzeć do środka naszej firmy.

Zastanów się, o ile zwiększy się liczba zainteresowanych Twoją ofertą osób, jeśli wdrożysz u siebie tylko te 5 wskazówek?
Ile możesz stracić jeśli ich nie wdrożysz?
Każdego dnia Twoją stronę odwiedzają osoby, które chcą zostawić u Ciebie pieniądze. Nie robią jednak tego, ponieważ wizerunek Twojej firmy nie wzbudził w nich odpowiedniego zaufania.
Takich elementów, które wpływają na zwiększenie sprzedaży jest znacznie więcej, ale wdrożenie tych kilku prostych zmian pozwoli Ci natychmiast zobaczyć efekty. Pamiętaj, że im szybciej wdrożysz te wskazówki tym szybciej zobaczysz efekty.
Jeśli chciałbyś, żebyśmy pomogli Ci w kompleksowym stworzeniu strony internetowej, która będzie przyciągać klientów jak magnes, umów się na bezpłatną konsultację na której wspólnie przeanalizujemy co najlepiej sprawdzi się w przypadku Twojej firmy.
Sprawdź jak tworzymy strony dla naszych klientów i dlaczego różnią się one od innych stron